Raider techniczny
1. Skład zespołu i sprzęt:
• Perkusja – Własny zestaw perkusyjny (bez statywów i hardware’u od organizatora)
• Gitara 1 – Własny wzmacniacz
• Gitara 2 – Własny wzmacniacz
• Bas – Własny wzmacniacz
• Wokal – Bezprzewodowy mikrofon (zapewniony przez zespół)
2. Wymagania sceniczne i nagłośnieniowe
a) System PA
• Profesjonalne nagłośnienie frontowe (FOH) dostosowane do mocnego brzmienia metalowego, z wyraźnym basem i dużą mocą SPL.
• Moc odpowiednia do wielkości sali, najlepiej system liniowy na większych scenach.
• Subwoofery obowiązkowe dla wyraźnego brzmienia basu i stopy perkusyjnej.
b) Monitoring (Wedge/In-Ear)
• 4-5 monitorów scenicznych z niezależnymi miksami (chyba że dostępne są systemy in-ear).
• Minimum 4 miksów monitorowych:
- Wokalista: Wokal + gitary
- Gitarzyści: Własne gitary, perkusja i wokal
- Basista: Bas, stopa perkusyjna i wokal
- Perkusista: Pełny miks + ewentualny klik
c) Mikrofony i DI Boxy
Wokal:
Bezprzewodowy mikrofon (zapewniony przez zespół) – wymagany kompatybilny odbiornik.
Perkusja:
Stopa – Shure Beta 91A / AKG D112
Werbel – Shure SM57 lub równoważny
Tomy – Sennheiser e604 / e904
Overheady – Mikrofony pojemnościowe (AKG C214 / Neumann KM184)
Gitary:
Nagłośnienie paczek – Shure SM57 / Sennheiser e609
Opcjonalnie DI dla dodatkowej klarowności
Bas:
Mikrofon na paczkę + sygnał DI (Radial JDI preferowany) lub lioniowo
d) Zasilanie i backline
• Wystarczająca liczba gniazdek elektrycznych po obu stronach sceny oraz dla wokalisty.
• Stabilne zasilanie dla wzmacniaczy i pedalboardów (standard 230V EU).
e) Ustawienie sceniczne i wymagania
• Minimalna przestrzeń sceniczna 4m x 6m.
• Preferowany podest perkusyjny (nieobowiązkowy).
• Brak przeszkód przed monitorami i statywami mikrofonowymi.
f) Oświetlenie i efekty
• Dynamiczne oświetlenie preferowane, z stroboskopami i mgłą/haze (jeśli dozwolone przez organizatora).
• Bez stałego białego światła na scenie podczas występu.
3. Soundcheck i ekipa techniczna
• Minimum 60 minut na soundcheck.
• Realizator FOH i monitorów zapewniony przez organizatora.
• Kontakt z technikiem zespołu przed koncertem.